Centrum Kettlebell Trening
Klub strongfirstKettlebell Barbell Bodyweight

Kettlebell dla początkujących. Odc.1 – Trening kettlebell. Co to jest?


Data: 17 lipca 2018


Jeśli nigdy nie trenowałaś/eś kettlebell, być może zadajesz sobie różne pytania:

  1. Trening kettlebell – co to jest?
  2. Kettlebell – co to jest?
  3. Jak ćwiczyć z odważnikiem, aby było bezpiecznie?
  4. Jak trenować z kettlebell, aby mieć wymierne efekty?


Trening kettlebell – co to jest?

Trening kettlebell jest to trening siłowy z rosyjskimi odważnikami kulowymi. Jest on zaprogramowany, a więc nic nie dzieje się tu przypadkowo. Zawiera elementy treningu funkcjonalnego i wytrzymałościowego. Unikalną metodą takiego treningu jest Hardstyle Kettlebell według szkoły StrongFirst, założonej i rozwijanej po dziś dzień przez Pavla Tsatsouline’a, światowej klasy eksperta treningu siłowego i autora wielu książek o tematyce budowania siły, mobilności i elastyczności. Tej właśnie metody nauczamy tutaj, w Centrum Kettlebell Kraków, akredytowanym StrongFirst Gym.

Trenując hardstyle kettlebell w CKB Kraków, respektujemy 3 podstawowe zasady:

  1. Jesteśmy studentami siły – ciągle uczymy się, jak ją zwiększyć
  2. Jakość treningu jest dla nas priorytetem – stawiamy na technikę, bezpieczeństwo, właściwy odpoczynek, regenerację i zdrowie
  3. Trenujemy w grupie, ale mamy indywidualne cele i szanujemy się nawzajem.

centrum_kettlebell_kraków_strongfirst_gym

 

Uczymy się, jak zwiększać siłę, bazując na trenowaniu z odważnikami kulowymi, masą własnego ciała oraz ze sztangą. Nie trenujemy na maszynach i nie wykonujemy typowych ćwiczeń izolowanych. Stawiamy na naukę poprawnych wzorców ruchowych, z których korzystamy w życiu codziennym, a następnie dbamy o to, aby je zautomatyzować i wzmocnić. Chcemy najpierw ruszać się dobrze, a następnie ruszać się silnie. Rozwój siły wspieramy bardzo skutecznymi metodami Flexible Steel (poprawa mobilności stawów i elastyczności mięśni bez utraty siły) oraz Ground Force Method (reedukacja podstawowych wzorców ruchowych, trening stabilizacji).

Trenując mięśnie, szanujemy stawy – dzięki temu jeszcze lepiej unikamy kontuzji. Mamy świadomość, że adaptacja mięśni do wysiłku jest szybsza niż adaptacja stawów czy ścięgien, dlatego progresja ciężaru w naszym treningu nie następuje zbyt szybko. Wiemy jak dobierać właściwy ciężar i kontrolować sytuację tak, aby ćwiczenia były bezpieczne dla naszego studenta. Ponadto trening siłowy to nie tylko praca nad mięśniami, ale także nad układem nerwowym. Dbamy o właściwy odpoczynek podczas sesji treningowej, odpowiednie odżywianie, regenerację i sen.

Treningi wg metody hardstyle polecamy w Centrum Kettlebell Kraków, gdzie instruktorzy nauczają w małych, maksymalnie kilkunastoosobowych grupach. Jesteśmy Szkołą Siły – StrongFirst i jednym z kilku w Europie akredytowanych StrongFirst Gym. Grupy są jak klasy w szkole, konkretne i zamknięte ze względu na program szkoleniowy i nasze podejście treningowe. Przeniesienie się z jednej do drugiej lub dołączenia do bardziej zaawansowanej grupy jest możliwe tylko po konsultacji z instruktorem.

Kettlebell – co to jest?

Odważniki kulowe stosowane w metodzie hardstyle kettlebell są zazwyczaj takie same: czarne, żeliwne, dedykowane do profesjonalnego treningu siłowego, dobrze wyważone, odlane w całości, a nie spawane z części. Kształty odważnika są zaokrąglone, bez kantów, odpowiednio wyprofilowane tak, aby dobrze i wygodnie układały się na przedramieniu i pozwalały na prawidłowe wykonanie danego ćwiczenia.

centrum_kettlebell_kraków_odważnik_kulowy

 

Odważniki widoczne na zdjęciu to najlepiej przystosowany sprzęt do pracy w metodzie hardstyle kettlebell. Odważnik jest w całości żeliwny, pokryty czarną farbą, ma konkretną wielkość i wagę. Różne kolory taśmy na rączce kettlebell odzwierciedlają ciężar odważnika. Np. taśma jest czerwona – odważnik waży 20 kg. Waga jest też napisana na odważniku, ale kolor czerwony każdy zobaczy z daleka i szybciej rozpozna, który odważnik wybrać do ćwiczeń.

Bezpiecznemu treningowi z odważnikiem kulowym sprzyja delikatnie szorstkie podłoże sali  – profesjonalna gumowana podłoga. Dzięki temu ani Ty, ani odważnik się nie ślizgacie na parkiecie jak na lodowisku gdy temperatura treningu trochę wzrośnie 😉 Odważnik można spokojnie postawić na taką podłogę bez strachu, że się zniszczy, a nawet jeśli niechcący uderzy w podłogę to też się nic nie stanie. Zależy nam, aby student myślał o swoim bezpieczeństwie podczas ćwiczeń niż stresował się, że zniszczy panele. Trenując nic Cię nie rozprasza i bez problemu możesz zachować stabilną sylwetkę, dobrą przyczepność stóp z podłożem, tym bardziej, że głównie i to z konkretnych przyczyn trenujemy na bosaka.

Kiedy trenujemy? Sprawdź GRAFIK
Chcesz do nas dołączyć? SKONTAKTUJ SIĘ
Jak wyglądają nasze treningi? Zobacz na naszym FACEBOOKu

☎️ 663 52 04 52 📧 info@kettlebellkrakow.pl
Sala – Chełmońskiego 255
Sala – Królewska 67

Przeczytaj też:
Kettlebell dla początkujących. Odc. 1 – Trening kettlebell. Co to jest?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 2 – Dla kogo jest trening kettlebell?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 3 – Trening kettlebell. Trenować samodzielnie w domu czy w klubie z instruktorem?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 4 – Trening kettlebell w Krakowie. Chełmońskiego czy Królewska?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 5 – Trening kettlebell. Jak dobrać odważnik? Jaki ciężar na początek?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 6 – Trening kettlebell. Jaki strój na trening?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 7 – Trening kettlebell. Tempo treningu – czy dam radę?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 8 – Jakie ćwiczenia z kettlebell robimy podczas treningu?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 9 – Trening kettlebell. Jakie ćwiczenia na mobilność robimy?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 10 – Co daje trening kettlebell i po jakim czasie zobaczę efekty?