Centrum Kettlebell Trening
Klub strongfirstKettlebell Barbell Bodyweight

Kettlebell dla początkujących. Odc.7 – Trening Kettlebell. Tempo treningu – czy dam radę?


Data: 1 sierpnia 2018


Oto jedne z najpopularniejszych pytań zadawanych przez osoby chcące rozpocząć trening hardstyle kettlebell:

  1. Czy trening kettlebell ma szybkie tempo?
  2. Czy mogę często pić wodę podczas treningu?
  3. Czy można odpoczywać podczas treningu kettlebell?
  4. Jak długie są przerwy między ćwiczeniami w treningu kettlebell?
  5. Czy mogę nie zrobić jakiegoś ćwiczenia jeśli jestem za bardzo zmęczony?
  6. Czy mogę zrobić więcej ćwiczeń niż inni jeśli skończę wcześniej?

 

Czy trening kettlebell ma szybkie tempo?

Trening wg metody hardstyle kettlebell charakteryzuje się tym, że tempo pracy jest bardzo starannie dobrane przez trenera do poziomu grupy oraz wytrenowania uczestników. Jest czas zarówno na ćwiczenia, jak i na odpowiednio wyliczony odpoczynek. W początkowym etapie skupiamy się na nauce technik (powoli i spokojnie), później praktykujemy to czego się nauczyliśmy (tempo spokojne i średnie), a jak już ruch został zautomatyzowany, to przechodzimy do treningu o mocniejszym tempie. Ten proces nauki i praktyki trwa tyle czasu, ile grupa lub konkretna osoba potrzebuje.

Poziom dla początkujących zapewnia stabilne i spokojne tempo ćwiczeń. Każdy ruch ma być kontrolowany, oddech prawidłowo wykonany. Budujemy mocną bazę.

Odpoczynek podczas ćwiczeń jest wpisany w metodę hardstyle, tak samo jak w trening siłowy lub wytrzymałościowy (są to różne wartości). Trener daje wskazówki grupie jak długi odpoczynek jest wskazany po konkretnym ćwiczeniu oraz uruchamia zegar na laptopie, aby każdy mógł śledzić czas zadanego odpoczynku.

centrum_kettlebell_kraków_trening_siłowy

Trener powie Ci, jaki odważnik wziąć do danego ćwiczenia.

  1. Jeśli dany odważnik jest dla Ciebie za ciężki do zadanej ilości powtórzeń czy serii, powiedz instruktorowi i zapytaj, czy możesz wziąć lżejszy.
  2. Jeśli odważnik jest dla Ciebie za lekki, skonsultuj się z instruktorem czy możesz wziąć cięższy.

Twój instruktor w CKB Kraków Cię obserwuje i zna Twoje postępy. Jeśli robi zdjęcia grupie, czy kręci film, to nie tylko po to, aby go wstawić na Facebooka 😉 Przede wszystkim po to, aby – także po fakcie – skontrolować ustawienie Twojej sylwetki podczas wykonywania ćwiczeń i dać Ci sugestie, co i jak skorygować.

Czy mogę często pić wodę podczas treningu?

Zawsze wtedy, kiedy potrzebujesz, ale nie w trakcie wykonywania serii 😉 Instruktor zachęca do częstego picia wody, bo odpowiednie nawodnienie organizmu jest ważne.

Czy mogę nie zrobić jakiegoś ćwiczenia, jeśli jestem za bardzo zmęczony/a?

Jeśli jesteś bardzo zmęczony/a, zgłoś to swojemu instruktorowi, który dobierze Ci lżejszą formę ćwiczenia lub pozwoli Ci odpocząć, ze wskazaniem na aktywny odpoczynek i wyrównanie oddechu.

Czy mogę zrobić więcej ćwiczeń niż inni, jeśli skończę wcześniej?

Ilość serii, powtórzeń i czas odpoczynków są zaprogramowane w określonym celu. Jeśli potrzebujesz sobie dołożyć, to może na drugi raz warto wybrać cięższy odważnik 😉 Trenujemy w grupie, więc każdy wykonuje ten sam, zeskalowany do swoich możliwości zestaw ćwiczeń. Jeśli masz większe lub bardzo jasno określone potrzeby treningowe, zapisz się na treningi personalne.

Kiedy trenujemy? Sprawdź GRAFIK
Chcesz do nas dołączyć? SKONTAKTUJ SIĘ
Jak wyglądają nasze treningi? Zobacz na naszym FACEBOOKu

☎️ 663 52 04 52 📧 info@kettlebellkrakow.pl
Sala – Chełmońskiego 255
Sala – Królewska 67

Przeczytaj też:
Kettlebell dla początkujących. Odc. 1 – Trening kettlebell. Co to jest?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 2 – Dla kogo jest trening kettlebell?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 3 – Trening kettlebell. Trenować samodzielnie w domu czy w klubie z instruktorem?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 4 – Trening kettlebell w Krakowie. Chełmońskiego czy Królewska?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 5 – Trening kettlebell. Jak dobrać odważnik? Jaki ciężar na początek?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 6 – Trening kettlebell. Jaki strój na trening?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 7 – Trening kettlebell. Tempo treningu – czy dam radę?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 8 – Jakie ćwiczenia z kettlebell robimy podczas treningu?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 9 – Trening kettlebell. Jakie ćwiczenia na mobilność robimy?
Kettlebell dla początkujących. Odc. 10 – Co daje trening kettlebell i po jakim czasie zobaczę efekty?